Thursday, December 11, 2014

доклад за "Сътворението" на Гор Видал



Това е докладът, който прочетох вчера за "Сътворението" на Гор Видал, в първия ден от конференцията, организирана от Института за литература на БАН, за американските културни метафори на модерността, влиянията и взаимодействията им с българската литература в миналото и съвремието, но и с други изкуства и с други наши творци: музиканти, художници, скулптори, илюстратори, джазмени - живеещи у нас, емигрирали, отишли там, върнали се обратно у дома и т.н.
Eто още веднъж програмата и анотацията на конференцията.

Всички доклади, представени вчера в Американския център на Столичната градска библиотека, вече могат да се гледат и слушат на специализирания канал на Института за литература в YouTube. На този канал са публикувани, разделени на части, още много други интересни събития от научния живот на Института за литература.

Благодаря на организаторите - Пламен Антов, Иван Христов и Андрей Ташев!
 Два много вълнуващи дни, в които срещнах колеги, които не познавах досега, но и колеги, които не бях виждала и слушала отдавна, и научих много от интригуващите и провокиращи доклади и изказвания.

2 comments:

al said...

Колко интересно! Както винаги, научавам твърде късно, но пък благодаря от сърце на човека, заснел конференцията, за да могат и такива sero venientes като мен да не заварят само кости:)

Страшно обичам "Сътворението"! Една от любимите ми книги е. Затова не мога да не харесам и доклада:) Прииска ми се да препрочета романа - и аз за трети път!

Поздрави!

Димка Гичева-Гочева said...

Благодаря много за коментара. Вашата похвала е ценна и окуражаваща за мен. А от записа разбрах, че съм просрочила с 5 минути определените 15 за всеки един доклад. Но по-накратко не можеше. Ще разширя прочетеното миналата седмица с още цитати и размишления, и после ще споделя и разширението тук.